הרב אריאל: "המנהיגים האיסלאמים הטיחו בי: גם לכם יש דאעש"

    ישראל פריי No Comments on הרב אריאל: "המנהיגים האיסלאמים הטיחו בי: גם לכם יש דאעש"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל התראיין ל"מהדורה המרכזית" אצל אבי מימרן, בצל הפרסומים המתמשכים על חקירת חשודים יהודיים בהצתת בית משפחת דאוושה בכפר דומא. הניסיון להוליד דיון כלשהו בשאלת היחס לקיצוני הימין, נתקל בצענה לשון חריף ובלתי מתפשר.

    האם מדובר בבודדים או באנשים שלקחו את ההלכה למעשה?

    "תראה לי איפה ההלכה מתירה להרוג אדם!. המשפט הזה לא נכון!. אין בתורה היתר להרוג אדם!. "שופך דם האדם דמו יישפך", כשאדם נמצא בסכנה יש את הדין של הבא להרגך השכם להוגו, במלחמה יש כללים מיוחדים, אבל בעיקרון, להרוג אדם?! מי שאומר שמותר הוא מזייף התורה".

    אני יצטט אולי לרב מאנשים שכותבים "א-ל נקמות ה' וכו'?

    "איזה נקמות?! בפסוק הזה כתוב שמותר להרוג אדם?! אני מביא לך פסוקים ואתה מביא לי פוסקים, תראה לי פוסק יהודי אחד בכל הדורות שחלק על פסוקים מהתורה. לא ייתכן שמותר להרוג אלא הבא להרגך השכם להורגו, או במקרים שהתורה התירה לצאת למחמה שם יש כללי מלחמה".

    אם יתברר שיהודים עשו את השרפה בכפר דומא, יש להם דין רודף?

    "אני חי מתוך הנחה ואמונה שאת המעשה הנורא ההוא לא עשו יהודים, קשה לי להאמין שיהודים מסוגלים לעשות דבר כזה אם יתברר שיהודים עשו את זה, זה חמור מאוד. מלבד עצם ההריגה, הרוצח מסתכן בהרג יהודים אחרים בעקבות כך. יש כאן כמה עבירות".

    הרב אריאל סיפר: "לפני שבועיים, נפגשתי עם מנהיגים דתיים איסלאמים בכירים. שאלתי אותם: איך ייתכן שיש היתר באיסלאם לרצוח אנשים נשים וטף? הלא יש דעה שם, אמנם לא כולם, שכופרים צריך להרוג. הנה דאעש סוברים כך, ואחרים שתומכים בהם. אז הם אומרים לי: גם לכם יש דאעש, האנשים האלה שרוצחים ושורפים. מה אני יגיד להם?! איזה חילול ה'! איזה פנים יש לי? הם ביישו אותי! כמובן שעניתי שאני לא מאמין שזה יהודים, ובכל מקרה, אמרתי, שאני לא מכיר אף רב שמסכים לזה, אצלכם יש אנשי דת שקוראים להרג".



    0 תגובות